„Üzembiztos, energiahatékony szolgáltatás”
2017. 03. 04.

Nyíregyháza országosan is élen jár az energiahatékony távhő- és melegvíz-szolgáltatásban, tizenhatezer lakás és ezer közületi felhasználó kapcsolódik a rendszerre. Mindemellett folyamatosan dolgoznak az innovatív műszaki megoldások bevezetésén is a Nyírtávhő Kft.-nél.

Joó László: Tavaly ünnepeltük a nyíregyházi távhőszolgáltatás 50. évfordulóját, ennek jegyében rendeztük meg a 12. Regionális Távhő-konferenciát, és április 15-én a Távhőszolgáltatás Napját a városközpontban. A közösségi programokkal színesített rendezvénysorozatot azzal a céllal indítottuk el a Veolia Magyarország Kft.-vel, hogy bemutassuk a távhőszolgáltatás előnyeit, környezetbarát tulajdonságait.

Milyen gazdasági évet zártak?

Joó László: Pozitív gazdálkodást folytattunk 2016-ban, ez biztosítja az idei évre az amortizációs és beruházási forrásainkat. A kintlévőségünk öt év alatt közel harmadára csökkent, ez most 400 millió forint körül alakul. Ezt a mérséklődést a lakossági rezsicsökkentés is nagyon pozitív irányba befolyásolta. Sikerült megőrizni, hogy országosan nálunk a legalacsonyabb a lakások fajlagos hőfelhasználása, tehát Nyíregyházán fogyasztják a legkevesebb hőenergiát lakásonként, jóval az országos átlag alatt. Ez abból adódik, hogy majdnem teljes körű a radiátorok szabályozhatósága, valamennyi fogyasztási helyen használati melegvíz-mérő van. A cég stratégiai célkitűzése több tételből áll: üzembiztos, megfizethető szolgáltatás, pozitív gazdálkodás és a vevő elégedettsége.

Ezeknek a céloknak hogyan tudnak megfelelni?

Joó László: Nagyon fontos, hogy minél több fogyasztó kapcsolódjon a megfizethető, és így energetikailag is minél jobban kihasznált rendszerhez. A tavalyi évben mintegy 3%-os hálózatfejlesztést tudtunk végrehajtani. A belvárosban 7 ingatlant sikerült távhőszolgáltatásra kapcsolni. Azon kívül, hogy így a hálózat energetikai kihasználtsága javul, találkozik a tulajdonos a város stratégiai elképzelésével is. A belváros levegő- tisztaságát minél jobban védeni kell, tehát ezeken a helyeken, amelyeket a környezetbarát távhőre kötöttünk, mint pl. a múzeum, Vasvári Pál gimnázium, Kölcsey-gimnázium, megszűntek a gázkémények káros kibocsátásai, megszűnt az emisszió. Energia megtakarítást célzó intézkedéseink közül az egyik legnagyobb projektünk most az a 80 milliós pályázat, amit a tulajdonosunk, Nyíregyháza Megyei Jogú Város és a KOM, Központi Okos Mérés Zrt. között létrejött szerződés keretében nyertünk el és kezdődött meg a kivitelezés. A lakásokba beépített költségosztó berendezéseket és vízmérőket, melyek rádiós jeladóval rendelkeznek, adatgyűjtők segítségével olyan internetes felülethez kötjük be, aminek a segítségével a fogyasztást egyedileg követheti és tervezheti a felhasználó. Ez lehetőséget teremt arra, hogy ezzel a megoldással a tényleges havi fogyasztást kell majd fizetnie a felhasználóknak, nem pedig utólagos elszámolás alapján. A távhőszolgáltatók közül elsőként szereztük meg és vezettük be 2016 decemberétől a teljes tevékenységre vonatkozóan az ISO 50001 energetikai tanúsítványt. Ez a minőségi szabvány elősegíti a módszeres fejlődést egy adott szervezet energiafelhasználásában. A rendszer biztosította hatékonyabb módszer egyrészt a károsanyag-kibocsátás és energiaköltségek csökkentéséhez, másrészt a fenntartható fejlődés elő- segítéséhez, így a nyereség növekedéséhez járul hozzá.

Az éves elszámolás tavaly óta változott, okozott-e ez fennakadást?

Joó László: Az éves fűtési elszámolás tavaly nyáron rendben megtörtént. A fűtési idény alapján, tehát a fűtés megkezdésétől a fűtésszezon végéig tart az elszámolás, nem december vége a fordulónap, hanem május 15., ekkor olvassuk le a költségosztó berendezéseket. A megyeszékhelyen már kizárólag okosmérők, azaz rá- dió-távleolvasású költségmegosztók találhatók a Nyírtávhő Kft. szolgáltatási területén, így a fogyasztási adatok leolvasásához nem szükséges bejutni az épületekbe. A használati meleg vizet egy évben kétszer számoljuk el, januárban és júniusban. Azoknak, akik esetleg többet fogyasztottak, mint amennyi előleget befizettek, így nyáron kell a többlet árát kiegyenlíteni, amikor a fűtésszámla nem olyan magas.

Mit tehetnek azok, akiknek nagy összegű számlája keletkezett, és nem tudják egy összegben kifizetni?

Joó László: Nagy összegű számla esetén, vagy a fizetési késedelembe esett fogyasztók több lehetőséggel is élhetnek a tartozásuk kiegyenlítésére. Részletfizetési megállapodást köthetnek velünk vagy támogatást kaphatnak a Humán-Net Alapítványtól, ezek hiányában a behajtás a szokásos jogi úton érvényesül, végső esetben átmenetileg sajnos a használati melegvíz-szolgáltatásból ki kell kapcsolni ezeket a háztartásokat. Akik kevesebbet fogyasztottak, azoknak a Nyírtávhő Kft. természetesen a számlakibocsátást követően 8 napon belül visszafizeti a túlfizetést. Tartozás esetén az ügyfelek bővebb tájékoztatást a társaság ügyfélszolgálati irodájában kérhetnek. A hibaelhárításra is nagy gondot fordítunk. Nyíregyházán komplex szolgáltatást nyújtunk más városoktól eltérően. Az éjjel-nappali hibaelhárítás teljes körű, azaz kiterjed a radiátorok légtelenítésétől kezdve a radiátorszelepek, meghibásodások javítására. Visszajelzések alapján a fogyasztók nagyon meg vannak elégedve ezzel a szolgáltatásunkkal.

Forrás: Kelet-Magyarország



TUV
TAM
AAA
Napelem
© 2018 nyirtavho.hu | adatkezelési tájékoztató
Vissza